Acties registreren via Google Tag Manager voor meer inzicht in je website-gebruik

Google Tag Manager is een heel krachtig instrument om gedrag van je websitebezoekers te meten. Je kunt op meer detail binnen een pagina bijhouden wat een bezoeker doet. Bijvoorbeeld: Kijken ze een Youtube-filmpje dat je op een pagina hebt ingevoegd? Scrollen ze helemaal tot onderaan de pagina? Klikken ze op een bepaalde knop?

Er is een plugin waarmee je Wordpress eenvoudig kunt koppelen aan de Google Tag Manager, en acties kunt sturen naar de 'datalayer' van Google Tag Manager. Klinkt misschien wat technisch, maar als je de stappen hieronder volgt, zul je zien dat het helemaal niet moeilijk is. En dat het je allerlei nieuwe inzichten over de bezoekers van je website kan geven.

Acties bijhouden via Google Tag Manager

Krijg nog beter inzicht in wat je bezoekers doen door inzet van de Google Tag Manager.

Google Site Kit gebruiken voor Google Tag Manager

Met Google Sit Kit kun je eenvoudig Google Tag Manager configureren en koppelen aan je website. Het enige dat je hoeft te doen is de Site Kit plugin te installeren in Wordpress, en vervolgens de configuratiestappen te doorlopen.

Meer over Google Sit Kit

Google Tag Manager & Wordpress: maximaal inzicht in gedrag van bezoekers

Als je zoekt op Google Tag Manager in de plugin-database van Wordpress dan komt niet de officiële plugin van Google als eerst naar voren. Terwijl Google ook zelf een goede plugin heeft gemaakt om Tag Manager te integreren met Wordpress. Die plugin heet Sitekit. Het helpt je om Google Tag Manager in te stellen, en het vervolgens (zonder te hoeven programmeren) te koppelen aan jouw website.

Huh? Gratis uitleg? Een goede site maken is vandaag de dag niet zo moeilijk. Daarom leggen we je graag precies uit hoe je dat doet. Maar misschien wil je het helemaal niet zelf doen. Dan helpen we je graag. Je kunt bij Mixel je website laten maken. Voor een vaste prijs.
Lees er alles over.